UX-Design bij JEX
Bij JEX kon ik mijn ervaring in de uitzend- en recruitment weer ophalen. Er staan inmiddels 3 ATS projecten op mijn CV. Bij JEX is dat wel echt naar een nieuwe hoogtepunt gebracht en had ik de kans om een directe UX collega te begeleiden in zijn ontwikkeling.
Samen met het team hebben we een design sprint uitgevoerd, waarbij het begin van de sprint alleen duidelijk was waar er een oplossing voor moest komen, zonder vooraf uitgewerkte plannen. Dit vereiste veel improvisatie en creativiteit van het team. Het resultaat was een moderne oplossing voor het delen van CV’s van kandidaten richting opdrachtgevers.
Door het hele product heen heb ik een UX uitdaging aangepakt door het introduceren van 'focus flows'. Deze flows helpen gebruikers om stap voor stap informatie te verzamelen richting de plaatsing van uitzendkrachten, waardoor ze altijd precies wisten wat de volgende stap was.
De kers op de taart was drie weken werken in een task force met een groep designers, om deze focus flows een plaats in het product te geven, en te werken aan een geweldig redesign, en bij mijn vertrek was dit zelfs al grotendeels gebouwd.
Mijn rol evolueerde van het meelopen met ontwikkelteams naar het verkennen van nieuwe wegen voor concepten en oplossingen. In de laatste maanden was ik verantwoordelijk voor de UX van het belangrijkste deel van de applicatie, het maken van een Plaatsing. Hierbij werkte ik nauw samen met analisten en stakeholders om een gebruiksvriendelijke en marktgerichte oplossing te ontwikkelen.